torsdag 2 april 2015

Hej!

Mitt namn är Jennifer Rosengren och jag är 26 år gammal. Jag kommer ursprungligen från det lilla samhället Degerfors, men bor sedan ett antal år tillbaka tillsammans med min sambo i Karlskoga. Jag studerar till grundskolelärare med inriktning mot årskurs F-3 vid Karlstads universitet, via lärcentrum i Karlskoga. Vid sidan om mina studier tycker jag om att umgås med släkt och vänner samt att ägna mig åt mina intressen, då gärna spenderar en stund vid symaskinen eller besöker en konsert eller föreställning, då pengar och tid finns. Estetiska uttryck som, konst, musik, dans och teater utgör nämligen en viktig del av mitt liv, och jag hoppas även kunna tillämpa dessa uttrycksformer i min framtida undervisning. Jag anser att man genom kreativt skapande stärker lärandet, genom att eleverna då får använda sig av flera sinnen samtidigt samt att detta även bidrar till en mer glädjefull, kreativ, lustfylld och framförallt mer avslappnad lärandemiljö, både för eleverna men även för mig själv som pedagog.

/Jennifer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar